Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2007 11:38 - Да объркаш датите държавните изпити
Автор: monologa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1729 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 13.09.2007 11:59


Наскоро говорих с моя приятелка от университета, която за пореден път беше отложила взимането на държавните си изпити за следващата сесия, за да доучи, да се подготви по-добре и споделяйки ми, че се страхува от сериозността на понятието "държани изпити", аз си спомних за моите.

Когато и аз реших, че вече трябва да си взема дипломата в ръцете и да се представям не като "семестриално завършила", а като "дипломирана", изчаках търпеливо времето за подаване на молби за държавните изпити. Подадох си в срок моблата и после една моя колежка от работата, която имаше друга работа в универистета, ми беше записала датите за двата изпита (първият беше немски, а вторият - български), за да си знам и да се подготвя. Е, добре, ама и аз ходих за нещо си в ректората и незнайно как видях датите наобратно. Голям спор падна в офиса, понеже аз вярвах на собствените си очи, разбира се!

Понеже от години вече работех по специалността си не ми трябваше подготовка - занимавах се и с преподаване, и с преводи, така че нямаше какво да доучвам. По български за удоволствие препрочетох някои от авторите с произведенията, за да си припомня и това беше.

Дойде денят за първия изпит. Бях си взела отпуск, за да не бързам да се връщам на работа този ден. Отидох рано, но не прекалено. Намерих залата. Стори ми се малка, понеже за изпит по български, където се събират няколко специалности, си беше направо нищожна. Никого не познавах, но това не ме учуди. Това не бяха колеги от моя випуск. Заговорих с е с едно момиче ей така лежерно за изпита....по литература (според мен), а тя каза:"Е то дали литература или граматика, всеки решава." Кимнах в знак на съгласие, но допълнението й ме разсъни като силно кафе без захар "Но немската литература е много обширна и от колегите никой няма да пише тема." НЕМСКА литература?! Е след още две реплики ми стана ясно, че съм на правилното място, но не за правилния изпит. Аз не съм паникьорка, реших да остана. Бях убедена, че ще го взема. Преводът не ме притесняваше, а въпросът по граматика нямаше да ме затрудни. Бяхме 15 човека, двама от които се отказаха в началото по необясними за мен причини. Написах си спокойно нещата. Наистина преводите бяха за мен съвсем познат запас от думи, а по теоритичния въпрос писах достатъчно. 
После приятелите ми ми се смяха, че съм си объркала датата за изпита, но пък аз не можех да скрия радостта си, когато видях Много добър 5 в списъка с оценките на следвашия ден! Какво повече да иска човек! :-)

Ясно е, че за българския нямаше, какво да правя в идната седмица, тъй като си бях прочела материалите и произведенията... На датата за държавния изпит по български бях пак на линия рано, залата беше аудитория, отговаряща вече на броя завършващи студенти. В моята аудитория бяхме само две, които щяхме да пишем тема по литература, а и при нас се тегли темата. Изтегли я другото момиче. Изтегли Вазов, когото аз бях изключила от предполагаемите автори. Бях чела Талев, Димов, Багряна, като мислих, че е по-възможно те да се паднат поради актуалността си.

Вазов - Вазов! Писах с такъв хъс и вдъхновение, че чак в един момент се просълзих, та едно момиче ме попита дали нямам проблем. Да имах, но беше, че не ми стигаше времето да си изпиша всички мисли и разсъждения по темата. 

Пак една вечер мина в чакане на резултатите. На другата сутрин обаче пак добра вест - Много добър 5!

ЧЕСТИТО, нали?

Тогава казах на приятелите си - Ако щете вярвайте, ако съм знаела, че държавните изпити са толкова лесни, щях отдааавна да съм дипломирана! 

Сега мисля обаче, че бяха "лесни", защото ги бях взимала многократно в живота. Така е с всяко нещо!

Никой не надскача себе си, а просто с времето препятствието става по-постижимо!

Дерзайте!

Няма страшно!


Тагове:   объркаш,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - * * *
13.09.2007 16:05
цъ цъ цъ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6448414
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031