Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2007 17:06 - Задължителните профилактични прегледи
Автор: monologa Категория: Други   
Прочетен: 1589 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 02.05.2007 21:14


Преди години ме ухапа кърлеж. Даже не разбрах, че е такава гадинка. Седмица след това, когато разказвах на една позната, тя ме застави да отида на лекар и да ми бият инжекция.

Малък, но показателен случай. Знам и за други подобни, за да не кажете, че цитирам себе си. Много хора ходят на зъболекар, когато вече зъбът е пред падане или усещат дупката от кариеса с език, други след дълго и продължително главоболие и пиене на много безполезни лекарства, отиват на лекар и се оказва, че имат нужда не от хапче за глава, а от нови очила с подходящ диоптър; трети си правят електрокардиограма, само защото е било част от нещо задължително; а колко много са тези, които въпреки задължителния характер на профилактичните прегледи, не стъпват с години на лекар, а си пият "витамини" по собствено усмотрение... намерихте ли се някъде там? Сигурно...

Понякога изпадаме в ужас, когато се окапем с нещо, което се почиства особено трудно. Пазим си дрехите, нали? Скъпи са, разбира се. Перем ги с подходящ препарат, простираме ги според указанието на етикета, за да не загубят формата си, гладим ги с определна препоръчана температура.... А да не споменавам автомобилите...За тях колко грижи се полагат, не ми се мисли даже!

Здравето не е на почит! Уж се храним здравословно, но какво разбираме под "здравословно хранене"! Преяждането дори със здравословни храни не е добре за здравето, убедена съм... Разбира се и някои възрастни хора (а и млади) прекаляват - щом ги заболи нещо и тигат на доктор. И така не бива! Но все повече се самоубеждавам, че със здравето шега не бива.

И с "То ще ми мине" не минава! Знам от личен опит!

Не съм за пиенето на хапчета с повод и без повод, а за цененето на здравето!

Държавата, колкото и да е нескопосана, е определнила профилактични прегледи по веднъж в годината. И аз небрежа към тях, но трябва да се стегна в това отношение! 

Българите сме известни и с това да се лекуваме сами - отиваме в аптеката и "Дайте ми нещо за..."...големи доФтори сме, нямаме грешка... 

Здравето е инвестиция! По - голяма и по - скъпа от нова и скъпа маркова дреха...

Инвестирайте в здраве!

 

 




Гласувай:
0



1. secretary - Подкрепям те напълно!
03.05.2007 12:07
И това, че няма коментари, не означава, че останалите не са съгласни с теб! Но признавам, че и аз съм доста небрежна към здравето си. Една част от вината си е моя, но има някаква част, която приписвам на лекарите, в частност лекарите от моя град. За съжаление мнението ми за тях е много ниско, за мен те са доста некадърни, непрофесионалисти и некомпетентни. Причини за това мнение имам доста, но не искам да ги споменавам тук. Може би за това нямам никакво желание да ходя на профилактични прегледи, и без това е абсолютна безмислица /имайки предвид качеството на проведения преглед/. Надявам се това да не важи за повечето наши градове, иначе наистина е жалко...
цитирай
2. monologa - благодаря за коментара...
03.05.2007 12:40
secretary,много благодаря, че отвори форума за личен опит по темата!

Малко ми е странно наистина, че няма коментари, но пък какво да се направи.

Явно хората се научават да ходят на профилактични прегледи и да си обръщат внимание на здравето.

Дано да е така де!
цитирай
3. nnnnnnn - - благодаря за коментара
25.05.2007 01:03
- благодаря за коментара
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6460361
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930