Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2007 16:06 - Само за познавачи
Автор: monologa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2474 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 30.08.2007 16:21


Питам се от снощи, какво означава да познаваш един човек. ПИтам се, какво значи да си изследвал дебрите на душата му така, че да можеш да твърдиш, че го познаваш. 

Да познаваш някого, означава да си се слял с него и не само сърцата, а и душите ви да са станали едно.

Много често спорим, че познаваме много добре еди кой си и особено приятелите си. Имах преди години една приятелка, която казваше едва ли не, че като вдигна слушалката знае, какво ще кажа. Тук не става дума за предвидимост, а за познаване, казваше тя...и интерпретирам аз. Сега тя не ме познава... 

Кой кого познава питам аз. Познават ли родителите децата, които са създали и отгледали; Познават ли съпрузите съпругите, които са подлагали на изпита на времето и живота; Познават ли децата родителите си; Познават ли се братята и сестрите помежду си...Познаваме ли се сами?!

Има случаи, я които имам чувството, че не само че не познавам човека до мен, ами и себе си не познавам...Мислим, че нещо е добре за него, а той дали мисли същото....нали уж го познаваме...

Познавам уж себе си, но понякога се учудвам от реакциите си...значи не се познавам добре...Или може би - всичко тече, всичко се променя важи в пълна сила и в случая с човешките характери...Неминуемо!


Само познавачите ще разберат!




Гласувай:
0



1. lemonpie - Хе, не знам дали съм познавач.
30.08.2007 19:00
Може би. Винаги съм твърдяла, че човекът е най-странното животно, което може да се срещне по нашите земи. Правени са всевъзможни опити да бъде изучен, проучен, обяснен... но успехът на всеки опит е толкова условен, колкото условни си остават и хората. Защото всеки човек е отделна вселена, а вселената е неопознаваема.

Поздрави,
цитирай
2. missing - и аз едва ли съм познавач, но...
30.08.2007 22:24
мисля, че някой може да каже, че познава добре друг, не когато предвижда какво ще каже събеседника му, нито пък когато живее с него, а когато го види в тежък момент. Има една приказка "Приятел в нужда се познава.", бих могла да я пререфразирам на "Човек в нужда се опознава". Не мога да се познават съученици, които се виждат само в училище, не могат да се познават колеги само от работата им. Просто не могат. През целия си живот изучаваме себе си и другите.

Поздрави и от мен.
цитирай
3. monologa - хм
10.09.2007 16:43
То какво ли е да си познавач... Поиграх си с думата и под "познавач" сложих значението "тези, които ме познават"...Те ще знаят, за какво говоря.

Но коментарите на темата никога не са излишни...
цитирай
4. анонимен - мммм..
04.12.2008 01:16
Не мисля, че някого ме познава.Не мисля, че и аз познавам някого..Толкова сме сложни ние хората. Фактът, че знаеш в определен момент човека до теб как ще реагира, не означава , че го познаваш..Защото винаги има какво ново да научиш от другия,от себе си също.Подложени дори на едни и същи обстоятелства, които се повтарят, ние не го изпитваме по съвсем същия начин както предния път.Мисля че това говори само по себе си.Никой не е във вътрешния ти свят, както и ти не си във вътрешния свят на другия..Вече почвам да си мисля, че няма как да стане..Ама пък си във своя собствен и пак не се познаваш?! хаха много се обърках аз. С една дума - няма познавачи : ))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6458136
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930