Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2007 10:40 - Торбички за щяло и не щяло
Автор: monologa Категория: Новини   
Прочетен: 10772 Коментари: 27 Гласове:
0

Последна промяна: 12.04.2007 10:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Желаете ли торбичка?"

Не се заблуждавайте, че това е въпрос, който ви задават само в магазини като Фантастико, Метро и Била, понеже там торбичките се заплащат допълнително! (Това е друг въпрос, на който не мога да си дам адекватен отговор, но като че ли не ми се занимава сега точно с това. Сега съм на екологична вълна някак си...)

Бях попитана и то неведнъж, а при всяка покупка дали желая торбичка. Да, така правят продавачите в Германия! А и не само там. Всъщност и в други страни са ми задавали същия въпрос. И с право. Хората мислят за околната среда.

Тук, ако найлоновите торбички са безплатни, се дават по няколко или ако продавачката проспуне, то клиентът си иска/ взима не само една. В повечето случаи тези изобретения за бързо складиране на стока се разхождат после в "безтегловното" пространство около нас. Виждаме ги навсякъде - в междублоковите пространства, до кофите за боклук (отбелязвам ДО кофите), под пейките, на спирките... на който, където му е било удобно в момента, така да се каже.

И все пак не знам сега ли или кога, но е време да се замислим, че тази природа се замърсява и то не от самосебе си. Тя има механизми да се пречиства сама, но да затормозяваме системата - не виждам смисъл!

Единственото добро, за което влизат в употреба тези найлонови торбички, които получаваме за какво ли не - за дъфка, за паста за зъби, за пръстен, за пакетче носни кърпички...("Е, какво пестиш сега, нали са безплатни?", ме попита наскоро продавачът в кварталния магазин...когато му отказах торбичката...безплатната де...) Та единственото добро е, че се използват после да си събираме отпадъците в къщи...Макар че в цивилизованите страни и отпадъците си събират по друг начин....както знаем...

Трябва ли ви пък всеки път найлонова торбичка, за да прибере веднага в джоба или в чантата едно пакетче носни кърпички, един крем за ръце, едно солети или не знам и аз там какво... 

Леко сериозни размисли на глас, но исках да кажа и своето мнение...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. estrella - Все
12.04.2007 10:54
по-често отказвам да взимам торбички именно по тази причина. Място в чантата ми - колкото искаш. В природата няма да остане място скоро от нашето "Искате ли торбичка", което често се превръща в "И да не искате, аз ще ви дам".
цитирай
2. zserty - ммммм да...
12.04.2007 10:58
за съжаление така разсъждаваме... трябва още време докато се отучим от тези плюшкиновски навици
цитирай
3. negramoten - на село е друго
12.04.2007 11:06
като изпечен продавач мога да се похваля, че всеки ден водя битка за "безплатната" чантичка. ма как ще ти дам аз тая чантичка, бе, ей. откъде накъде ще ти я дам? та аз съм платил за нея. ако аз самият не мога да я нося тая стока, която си купил - ще ти дам разбира се, но да искаш чантичка, за да пренесеш грандиозната покупка от кутия цигари и дъвка на 10 метра от магазина, прощавай ама не си прав, и майка ти не е права, и леля ти и т.н. Абе шамар да е, аванта да е.
цитирай
4. izida - Не само, че масово отказвам торб...
12.04.2007 11:07
Не само, че масово отказвам торбички - при това обикновено предупреждавам "Без торбичка ако обичате", ами и си нося за по-едрите покупки две торбички в дамската чанта. Тези съм си ги купила от Фантастико и сега стават за всичко ;) Така и съвестта ми е малко по-чиста, както и околоблоковото пространство.
цитирай
5. анонимен - ...
12.04.2007 11:26
Темата е по-скоро стара, но за сметка на това винаги актуална. Пейзажите с разноцветни торбички са особено впечатляващи през пролетта, когато са се стопили снеговете и са задухали топлите южни ветрове. Гледките са неповторими. Нещата в нормалните държави отдавна са измислени, но някой трябва да ги приложи у нас. Полиетиленовите торби там се заплащат - включително и тези за боклук. Цената е висока за да се използват разумно и по предназначение. В магазините безплатни са торбите от хартия, защото тя се разлага бързо. тук обаче някои имат интерес да се произвежда фолио и торби от него...
Ами пластмасовите бутилки?? Те не се ли търкалят на всеки ъгъл? В нормалните страни май се плащаше такса амбалаж, така че да си върнеш бутилката в магазина....
Трябва да има някакъв принудителен механизъм!
Разчита ли се само на съзнанието - няма да се получи!
цитирай
6. анонимен - и ме гледат
12.04.2007 11:50
сякаш съм ненормална, задето не им искам найлона...варианта с торбичката в дамската чанта е много добър, все повече хора около мен (и аз в това число) го правят. а пазаруването събота и неделя е къде-къде по-приятно, ако носиш кошница примерно или голяма платнена чанта, вместо наръч грозни, шумолящи найлони...
цитирай
7. izida - по-добре платнени торби
12.04.2007 12:01
"къде-къде по-приятно, ако носиш кошница примерно или голяма платнена чанта, вместо наръч грозни, шумолящи найлони..."
Да не говорим и че найлоните се късат, а и се впиват в ръцете.
цитирай
8. monologa - ще се сетим ние, ама на...
12.04.2007 12:07
Дядо ми преди мнооого години все шиеше платнени торби и така пазарувахме и ние. Хората по света редовно прибират продуктите си след покупка в торби от плат - здрави, издръжливи, не ти режат пръстите, когато тежат...

Добрата инвестиция се изплаща, без значение дали е торба от плат или кола...
цитирай
9. virh - +1
12.04.2007 12:25
благодаря ти, че говориш за това

да, гледат странно, когато им отказвам
което пък ме развеселява
а в очите на някои от тях
дори проблясва мисъл!
цитирай
10. анонимен - айде да се върнем
12.04.2007 12:25
преди 20 години и да си носим платнените и мрежестите торби като ходим на пазар:) стига глупости, истината е, че в магазините трябва да предлагат безплатно, или на символична цена, хартиени пликове и торбички. Жените може и да имат чанти, но мъжете нямат!
цитирай
11. virh - анонимът
12.04.2007 13:29
е по- лош от педераса, разбира се.
цитирай
12. анонимен - Даммм
12.04.2007 13:44
Заразяването с найлонови торбички е от болестите на модерния свят... втори са пластмасовите бутилки... иди на язовир Ивайловград, там до стената, са се събрали МИЛИОНИ бутилки, гледката е потресаваща! Подкрепям с две ръце пазаруването с кошница или платнена торба! Навремето нашите ме пращаха за лимонада в кварталното магазинче с една плетена кошница и там всички хора бяха с подобни, но това е преди епидемията да пламне...
цитирай
13. анонимен - Не съм напълно съгласен с автора на ...
12.04.2007 14:32
Не съм напълно съгласен с автора на статията.В Германия не те питат дали искаш торбичка!Торбичките са на касата и ако искаш си взимаш сам,но се и плащат!Аванта няма!Единствената голяма верига ,която дава торбички на аванта е Walmart и тя е американска!Просто хората знаят как се прави търговия.И проблемът е в съзнанието,а не дали се дават или не торбички.Освен това по повод събирането на боклук,да аз не си купувам торбички за боклук,а ползвам купените в магазина,като по-този начин се грижа за екологията,но спазвам стриктно разделянето на боклука.Защо ли?Много просто,понеже има глоби,ако не спазваш разделното събиране.Ще кажете "Че кой ще ме види?" Ами съседите,които се обаждат и докладват.Има самоконтрол и така се променя мисленето.
цитирай
14. monologa - гласувам с две ръце ЗА
12.04.2007 14:51
Въпросът "Желаете ли торбичка?" е бил отправян към мен и други клиенти на касата именно в Германия - затова го споделих и разположих мислите си на тази база, но явно и за кратко време нещата израстват в подобни страни.

Относно самоконтрола съм също съгласна с последния анонимен коментатор, понеже само чрез промяна на съзнанието се постигат положителни резултати в каквото и да е отношение, та дори и в това.

Ето, аз пак отказах торбичка! За пореден път! Прибрах си неголямата покупка в чантата и носих бутилката с вода в ръце. Нищо лошо!
цитирай
15. viovioi - в американските филми нали се сещате за хартиените огромни плокове дето ги носят с две ръце
12.04.2007 15:46
без дръжка, разбира се.Съгласна съм с автора, че има нещо неуместно във въпроса.От друга страна ако нямаш нещо под ръка,като пазарска чанта например какво правиш?Но найлоновите пликове от тези прозрачните са голяма глупост. Целия квартал трябва да ме види например, че съм си купила евтина водка или макарони.Ей откъде ти хрумват все такива интереснички нещица?
цитирай
16. monologa - viovioi с усмивка :-)
12.04.2007 15:55
Радвам се на присъствието ти (както и на останалите) в блога ми!
Буден човек съм. Жива съм. Виждам, слава Богу! И като виждам, пиша... понеже мирна не мога да седя...

Усмивка: ив.монолога
цитирай
17. анонимен - .
12.04.2007 15:59
"Не само, че масово отказвам торбички - при това обикновено предупреждавам "Без торбичка ако обичате", ами и си нося за по-едрите покупки две торбички в дамската чанта. (...) Така и съвестта ми е малко по-чиста, както и околоблоковото пространство."

Това ще рече ли, че ако все пак си вземете торбичка, я изхвърляте в околоблоковото пространство? Защото ако не го правите, не виждам как това, че сте си взели найлонова чанта от магазина, ще замърси околоблоковото пространство.
Аз взимам безплатни найлонови торбички И НЕ ги изхвърлям така, че да започнат "разходка" по поляните наоколо.
Изобщо, странната нагласа "ако си взема такава чанта от магазина, то тя ЩЕ се вее наоколо" ми е необяснима. Ще се вее, АКО Я ИЗХВЪРЛИТЕ ТАМ!
Научете се да си изхвърляте боклука правилно и няма да има проблеми. Докато не го направите, не ми пробутвайте вашата "благородна" мисия против безплатните найлонови торбички.
цитирай
18. izida - до анонимен 17
12.04.2007 16:04
Не сме се разбрали! Разсъждаваш прекалено буквално. Моята идея е по-дългосрочна :

Аз спирам да взимам постоянно торбички -> разпространявам идеята и на приятели и познати -> повече хора спират да взимат торбички на корем -> повече хора не изхвърлят торбички където и да е -> търговците намалят поръчките за торбички от своите доставчици -> производителите произвеждат все по-малко найлонови торбички
цитирай
19. анонимен - не разбирам!!
12.04.2007 16:32
от къде на къде магазина в който пазарувам всеки ден, ще ми иска и пари за торбичка?
Не стига че търпя намусините му продавачки, това че няколко пъти ми се е случвало да питам някой от персонала на магазина каде се намира това което търся/последния път кори за лазаня/ и те даже незнаеха та тябваше да продължа безумното си търсене(!!), опашките на касата, при условие че има и други каси но те не работят /не говорим за малко квартално магазинче, и не говорим за опашка от 1-2ма/, а и да си плащам торбичките? за какво? Мога ли след всяка покупка да си ги прибирам отново, да гледам да не са се скъсали от 100ната употреба... е не... торбичките са напрвени за удобство... но ако ще отказваме торбичките да се откажем и от хартиените салфетките, да ползваме платнени и после ще си ги перем, и носините кърпички... все пак това нека щадим и дърветата!
и какво е това за хартиените торбички? колко от вас си разделят боклука и го изхврлят после в любимите еко контейнери?? хайде първо да се научим да си разделяме боклука, пък после нека се върнем пак на тази тема
а относно разхождащите се найлонови торбички около блока... еми сори, но там им правят компания и весниците и фасовете и обувки(!?) разни и още какво ли не...
май безплатните торбички в магазина са ни най-малкия проблем а??
цитирай
20. izida - анонимен 19
12.04.2007 16:46
Няма защо да се отказваме от хартиените кърпички - те се разлагат за нула време в природата! Но синтетичните полимерни материали (а.к.а. пластмаси) са друга работа. И понеже си събирам разделно боклука, смятам че имам и право да "проповядвам" на другите!

Относно дребнавите квартално-магазински проблеми - като не ти харесва магазина, сменяш го! Аз така ходя в по-далечни само и само да не попадам в неприятни ситуации. И това няма НИЩО общо с екологията, за която говорим тук.

П.С. Оглеждам си и си сгъвам двете торбички при всяко разтоварване вкъщи - издържат дълго и са като нови! Това ми коства 5 минутки....

А ако търсиш само големите проблеми, няма да работиш над никой проблем! Защото винаги има по-голям! За това хващаш няколко проблеми наведнъж и се бориш!
цитирай
21. анонимен - !!!
12.04.2007 16:54
все от някъде трябва да се почне... това винаги ми е било страно, всеки е против измъчването на животните, но никой не отказва добре изпечена паржолка/като изключим нещастните вегитарянци, но това е друга тема за разговор/.
Всеки говори колко мнг дървета се изсичат целогодишно, но никой не мисли за това колко мнг хартия той самия косумира под различни вариации.
Всеки говори за пешеходците как минават от кадето си искат, а не за това как подлезите се ползват за тоалетна, а колите са заели тротоарите.
Всеки се оплаква от нещо, а нещата са мнг по глобални, хора!! Осъзнайте се!! Всичко е във вашите ръце, не гледайте в чуждата паница, как било в Германия, как било в Щатите, как било еди къде си... и тук и там има боклук, но те се опитват цял свят да не им го гледа и си го оставят в задната градинка :)
когато започнат да се отделят повече пари за озеленяване и чистото и когато това започне да се прави от хора които разбират... е това вече заби в съсвен друга тема...
ми успех! аз сменям магазините когато си напрвят платени торбичките, без значение дали взимам или не, бърпоса е принципен... то е като заеденията с платена тоалетна :)
цитирай
22. анонимен - Всичко е въпрос на култура и добро почистване :-)
12.04.2007 16:55
Според мен всичко е въпрос на култура и добро почистване, разбира се. Била съм в много страни, но безпризорни наилонови торбички не съм виждала. В USA си спомням, че се продаваха наилонови торбички, но от типа на тези в Метро, т.е здрави, при което си пазаруваш с постоянен набор от 3 торбички приблизително. Във Франция си купих за 60 цента тип платнена пазарска чанта, но от наилон, въпреки че съм си купувала и наилонови торбички. Но аз пак си мисля, че не е въпросът в това дали си взимаш наилонови торбички, а какво правиш после с тях. Извинявайте, но единствено в БГ човек го е страх да си подаде главата през терасата, че току виж някой съсед решил, че го мързи да иде до кофите за боклук и е много удобно да се освободи от отрадъците проверявайки свободното падане на пълни тежки наилонови торбички от 5—тия етаж (това е обширна тема за дискусии;-)). А въпросът има и още едно измерение. Все си мислим, че в чужбина хората не замърсяват. Не е вярно. Я идете в Киолн след карнавала през февруари и вижте как не можеш да видиш асфалта през купчините от конфети, бутилки от бири и не знам какво още. Само че на следващата сутрин градът свети от чистота. Добра организация по почистването.... Ей много се разписах нещо... Това от мен (БиЛеТо)
цитирай
23. monologa - доволна съм
12.04.2007 16:58
Мислим в една посока и то в положителната, откъдето и да погледна коментарите ви, коментатори. И това ме радва! Доволна, че темата предизвиква толкова мнения - значи мислим по нея.

Идеята е да бъдем по - отговорни за това какво става около нас. Освен това такова нещо като безплатен обяд няма, всички го знаем... Всичко си плащаме - което не с пари, със повече пари - за екология, за почистване, за данъци...

Не казвам да спрем да използваме найлонови торбички, а да ограничим употребата им до минимално необходимата.

Жадна съм за идеи и будни мнения!
цитирай
24. izida - До тези, които смятат, че платените торбички са глупост
12.04.2007 17:02
На всички, които смятат, че платените торбички са глупост и дори обида към клиента, препоръчвам да започнат да събират разделно отпадъци. Чак тогава човек се замисля над това в какви опаковки са стоките, които купува - което включва и торбичките.

И преди съм се чудела какво става с боклуците, но нямаше алтернатива ... Сега като има разделно събиране, вече има и смисъл да предпочета хартиената опаковка пред пластмасата и найлона, защото после знам, че преработката й е по-лесна. За това например взимам яйца с картонени гнезда, картонени кутии сокове и т.н.

Мислете!!
цитирай
25. monologa - "Аз не съм найлонова торбичка"
26.04.2007 12:16


Чували сме хиляди сентенции - Ти си това, което мислиш... Ти си това, което ядеш.... и много други...

Е сега си имаме нова - "Ние сме това, което правим."! И това е новата кампания в Англия, която цели намаляването на употребата на найлоновите торбички! Кампанията рзпространява и то не безплатно хиляди памучни торби с надпис "Аз не съм найлонова торбичка!" Идейно, нали?

Тук има доста да почакаме, докато дойде този момент!

Аз лично бих си купила! Ей така за идеята и защото подкрепям кампанията!

Повече четете тук http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1036708


Аз си оставам с надеждата!
ото
цитирай
26. monologa - ПРИМЕР ЗА ПОДРЪЖАНИЕ
31.10.2007 13:15
И Ню Йорк обяви война на пластмасовите торбички


Планът, който ще бъде гласуван след няколко месеца, изисква магазините с площ над 465 кв. м да имат собствена вътрешна програма за рециклиране и да продават пликове, подлежащи на преработка
30.10.2007
Ню Йорк може да последва международната тенденция и да се присъедини към борбата със замърсяващите околната среда пластмасови пазарски торбички, предаде Ройтерс.




1

Със своя план, предложен вчера в общинския съвет, градът се надява да послужи като модел за подражание.

Планът, който ще бъде гласуван след няколко месеца, изисква магазините с площ над 465 кв. м да имат собствена вътрешна програма за рециклиране и да продават торбички, подлежащи на преработка.

Около 7000 магазини за хранителни стоки плюс големите вериги като "Таргет" и "Хоум депо" ще трябва да събират използваните пликове и да осигуряват предаването им на производител на пластмасови изделия или фирма за рециклиране.

Те ще трябва да предлагат торби с отпечатан текст, напомнящ на клиентите: "Моля върнете торбичката на оторизиран пункт за рециклиране!"

От тях могат да се произвеждат нови торбички и различни пластмасови продукти, например мебели.

Планът постига съвършения баланс между съвест и удобство, смята вносителят на текста, общинският съветник Питър Валоун.

Той очаква да получи одобрението на градския съвет и кмета Майкъл Блумбърг, известен застъпник на екологични каузи.

През 2002 г. Ирландия въведе данък върху пластмасовите торбички, който доведе до съкращаване на употребата им в страната с 90%. Някои градове в Австралия ги забраниха в магазините на дребно от 2003 г.

През март т.г. Сан Франциско стана първият американски град, който ги забрани в големите супермаркети, а щатът Калифорния през юли гласува закон, задължаващ големите магазини да приемат обратно торбичките и да насърчават повторната им употреба.

Американците използват около 84 млн. бройки годишно, а производството им в света гълта над 12 млн. барела петрол годишно, твърдят учените.
цитирай
27. анонимен - по добре разграждащи се торбички
01.12.2007 15:08
в някои цба-та дават или продават торбички от дегрален, които се разграждат за 1-2 години в природата. най-добре е да не ползваме много найлонови торбички или ако ползваме да ползваме такива, които се разграждат
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6460176
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930