Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2007 15:22 - Кампания за насърчаване на тютюнопушенето
Автор: monologa Категория: Новини   
Прочетен: 7600 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 10.05.2007 15:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Струва ви се странно, нали? На пръв поглед - да, но не е точно така. Или може би не е така?

По цял свят правителствени и извънправителствени организации създават и насърчават намаляването или напълното отказване от тютюнопушенето, заклеймено от медицинските лица като вредно за здравето! Част от тези кампании са и надписите с четливи големи букви на кутиите цигари "Тютюнопушенето убива", "Тютюнопушенето вреди на вас и на останалите около вас.", "Тютюнопушенето уврежда спермата и намалява оплодителната способност."...все неприятни факти...Все повече страни приемат забрани за пушене на обществени места - в офиси, на други затворени пространства, в заведения... Заведенията обособяват помещения за пушачи и непушачи според правилата... някъде даже европейците се глобяват за пушене по улицата... Все добри инициативи...

И ей така изневиделица ми дойде една вечер, прибирайки се вкъщи една промоция във Фантастико до Завод ЕЛЕКТРОНИКА в ЖК Гео Милев в София. На вратата ме посрещна охилено любезно момиче с голяма торба с надпис PALL MALL и ми обясни набързо, че ако си купя ЕДНА кутия от споменатите цигари, ще получа ОЩЕ ЕДНА П О Д А Р Ъ К, а даже ще ми подари запалка с логото на цигарите... Примамливо, нали?

Купуваха някои. Подариха им. Може би ги доядя, че не купиха повечко така.... все пак втората е подарък... Легално... за 2,70 лева ДВЕ кутии вносни цигари... не е лоша ПРОМОЦИЯ!!!

После се замислих - какво насърчава тази мила промоция?! Родното тютюнопроизводство? или Отказването от пушене на цигари? Нито едното, нито другото, ако питате мен!

Че е вреден навик тютюнопушенето - вреден е, но всеки сам решава за себе си! Но не разбирам кога ще се заработи в екип - кампаниите и промоциите? 

Нито липсата на реклами в медиите ще спре употребата на цигари, нито тези промоции ще я насърчат.... май...

В обществото има проблем с тютюнопушенето и покачването на хората, употребяващи цигари, се отчита със съжаление. Все повече млади и малолетни употребяват цигари. 

И тук е въпросът - какво и кого насърчава кампанията?! 

Въпросът никак не е риторичен даже... 




Гласувай:
0



1. анонимен - насърчават си бизнеса хората ......
10.05.2007 15:51
защо си мислеш, че им дреме дали са цигари, сирене, мляко, хляб или наркотици! Те си казват "Важното е бизнеса да върви." и понеже гледаме от Запада как продават 2 на цената на 1 и други такива ...... А спокойно после пък тези които продават примерно продукти АНТИ ТАБАК ще ги предлагат по същия начин 2 на цената на 1. А колко по-хитро би било продават ти кутия цигари и към нея БОНУС АНТИ ТАБАК ЛЕПЕНКИ ..... хихихих абе на кой му дреме кое е полезно и кое вредно в ТАЗИ ДЪРЖАВА - за политиците е важно да се задържат на власт а не НАРОДА да е доволен, иначе нямаше да сме на тоя хал
P.S. темата е добра, но към нея има толкова теми вързани, че как да кажа по-добре да спра да пиша аз - ПИШИ ТИ! УСПЕХ!!!!!
цитирай
2. анонимен - И на мен ми подариха
10.05.2007 16:32
И на мен ми подариха в един бар. Искаха само да запишат името ми. Даже имах възможност да избирам между по-леки и по-силни.
Права си!
цитирай
3. estrella - Промоции
10.05.2007 17:14
награди, подаръци и прочее ПР-благинки се дават не само тук, а и по света и не само за цигари. Лично аз имам портмоне с логото на Камел, защото си купих три кутии цигари, блузка на Хавана Клуб, защото пих повечко и барета на Бакарди, пак поради същата причина.
Освен всичко друго, цигарите са и стока. И като всяка стока трябва да се продават добре.
А и намирам промоциите на алкохол по-гадни от тези на цигарите. Лично мнение.
цитирай
4. viovioi - аз съм пушач и трябва да замълча, но все пак ще си кажа мнението
10.05.2007 17:17
Каква гледка е доктор на бюрото на който има две кутии Виктори, димяща цигара в ръка и пълен пепелник отпред. Ужасна! И в следващия момент ти дръпва лекция колко са вредни цигарките..Поздрави на iv.monologa че отново е на гражданска позиция по този и друг тънък момент. Защо да купуваме вносни/контрабандно внесени/, цигарки ,а родното производство да губи от това...
цитирай
5. monologa - @viovioi
10.05.2007 17:29
Блгодаря за милите думи и това, че си вникнал в мисълта ми.

Не е, разбира се, хубаво да ти дими лекарят в лицето, подавайки ти брошура срещу тютюнопушенето. Две мнения няма по този въпрос!

Но изобщо за промоции на вредни неща... не съм ЗА...
цитирай
6. thomas - Пука ми за родното производство на цигари...
10.05.2007 17:33
Пука ми точно толкова, колкото и за родното производство на канабис, синтетични наркотици и кокаин. С две думи, не го искам. Не ме интересува колко турци щели да останат безработни, не ме интересува, че ДПС няма да бозае и от производството на тютюн.

Но все пак не бъркай стремежа на обществата да се борят с тютюнопушенето (не ми пука даже толкова за увреждането на здравето от пушене, просто не искам да ми смърди) с желанието на бизнеса да си продава стоката. След като (засега) продажбата на тютюневи изделия не е забранена, нормално е тези, които продават цигари, да искат да продават повече от конкуренцията.

Затова и тези промоции. Те със сигурност не са забранени, защото се извършват на място, където се продават цигари и не са адресирани към малолетна публика. Дали са морални - това никого не интересува - важното е, че са разрешени.

Дали ще увеличат консумацията? Надали по принцип - само на марката, която се промотира, което е и целта на промоцията.

Гадно, но не е нещо, срещу което имаме право да ритаме, след като е законно.
цитирай
7. monologa - @estrella
10.05.2007 17:34
Разбира се, че кампании трябва да има - рекламни и не до там рекламни. Не съм против! Но все пак не мога да не си кажа позицията. Не съм против пушачите или дори срещу потенциалните пушачи, но все пак.
цитирай
8. monologa - @thomas
10.05.2007 17:47
Не ритам срещу закона, а срещу съвестта и аз вече не знам чия...

Не мисля и че с кампанията на Табекс за знак NO SMIKING ще намалеят пушачите.

Рекламистите са за това да измислят кампании за увеличаване на продажбите! Но кой рекламист ще насити пазара с анти - тютюнопушенето реклами? Няма го още роден. Защо ли? Ами не е измислен още продукт, който да запълни нишата, която няма да се отвори, ами направо ще зейне след това...

Но пък и в България всичко ни е кампанийно - кампанийно ядем здравословно, кампанийно стачкуваме, кампанийно сме доволни... и кампанийно сме и непушачи, а по модата пушим...

Даже леко преувеличено, си е точно така...
цитирай
9. анонимен - страшното е да видиш дете около 10 годишно с ФАС в устата ...
10.05.2007 19:55
Всеки възрастен е на ясно какви са страничните ефекти от тютюно пушенето, и може би аз съм от хората, които всеки път си викат ЩЕ ГИ СПРА. Ама като видя деца налапали цигари и тогава съм напълно против това цигарите да са стока и да бъдат на ПРОМОЦИЯ. Или пък като видя улиците ни засипани с фасове все едно е толкова трудно да си я хвърлиш в кошчето. Промоциите трябва да са кампании против цигарите и наркотиците в училищата. Ив защо не организираш нешо такова ще те подкрепя! :)
цитирай
10. sulla - много благодаря!
10.05.2007 21:15
Знаеш ли, че описаната промоция противоречи поне на 2-3 текста от нормативни документи регламентиращи рекламирането на цигари? Тези нахалници от ВАТ си бяха позволили да съдят Булгартабак за много по-невинни неща...
цитирай
11. monologa - @thomas забравих още нещо към коментара ти
10.05.2007 22:12
Извинявай, но не може да не ти пука за хората, които остават без поминък, та били те намесени в политическа сага някаква.

Иначе всичко е наред...
цитирай
12. monologa - @sulla
10.05.2007 22:14
Убедена бях, че не е всичко чисто с тези промоции. Благодаря за уточнението.
И реклами на цигари все още се виждат...да на цигари, не на усещането от тютюнопушенето и удоволствието в страната на Малборо или и аз не знам коя друга...KENT си рекламират смело...С чия ли подкрепа?!

Стискам палци за Булгартабак.
цитирай
13. thomas - @monologa
10.05.2007 22:34
Цигари се рекламират, ама не точно. Рекламират се само марки, дизайни и се пропагаднира колко е ВРЕДНО тютюнопушенето... Така че май са си измили ръцете...

За поминъка... Ми то знаеш ли, страшно ми е жал и за производителите на макове в Афганистан и на кока в Колумбия, които също биха останали без поминък, ако се приложат законите, но това е положението! Ако някой произвежда неща, които увреждат здравето и мозъците на хората, то той е престъпник, а не работник. Въпрос на решение е, че тютюнопроизводството не е приравнено на тези две други дейности.

В края на краищата нали не смяташ, че някой заслужава да има поминък просто защото има нужда от пари, а не защото неговата дейност носи някакво благо на останалите хора!?

@sulla - кажи все пак едно от нарушенията, които се правят при промотирането на цигари в търговски обект - предполагам това, че не може да се гарантира, че на територията на обекта няма да има и лица под 18 години? Сигурно отговорът е, че промотиращите няма да промотират пред такива лица...
цитирай
14. estrella - @Monologa
10.05.2007 23:10
Надявам се, че коментарът ми не ти е прозвучал агресивно;) Разбира се, че всеки има право на мнение:)
Когато аз попаднах на промоция на цигари, ме попитаха дали пуша и дали имам 18 години - т.е рекламата не е предназначена към хора, които НЕ пушат и към деца. Или поне тези две момиче в Пикадили си вършеха съвестно работата.
цитирай
15. monologa - @estrella
10.05.2007 23:43
Спокойно, не съм си и помисляла за агресивност в мнението ти. Дори се забавлявах (и сега препрочитайки :-) ) с получените от теб подаръци. Ти си си лоялен клиент! За такива подаръци винаги трябва да има....и аз искам....
цитирай
16. nobelman - ...нека и аз си кажа мнението :-)))
12.05.2007 12:50
на първо място - страстен пушач съм (само на български цигари- защото са по-качествени и защото са български), на второ място - не смятам да отказвам цигарите, на трето място (но не по важност, както е обичайно да се казва) считам себе си за патриот и човек на закона (но не този дето се продава в книжарниците за 5,60лв/бр. или онзи дето го дебатират в Парламента нечии парични или политически интереси, а на Закона с главно "З" или онзи който най-близко по съвест се доближава до морала). Отплеснах се по друга тема, та за блога :-), по-скоро за коментарите - смятам, че авторът е много прав...за печеленето на пари и отглеждането на мак и кока ! Много си прав monologa !Според мен тук нещата опират до морала ! Извинете, но с какво удовлетворение от труда харчат парите си работещите в макови и кока плантации ? Че то, ако това го оправдаваме, нека оправдаваме убийствата, особено извършените от наемници ! Защо не - убива си човекът - профи е, с това си "вади" хляба - лошо няма!?! Е, прекъснал живота на некой си там (то и той няма да е бил кой знае каква стока, ще кажат повечето, щом така е свършил в локва собствена кръв в супер луксозната си скъпа кола или басейн или яхта... ), ама какво толкова ? Е, това му е работата и колкото по-добре я върши, толкова повече пари (и слава) получава ...и си ги харчи със здраве :-))) може и деца дори да има ? Гладен ли да ходи този човек като от друг занаят не разбира ...Определено се увлякох, но мисля, че успях да да кажа важното....Простете, ако ви звучи дръзко, не го чета и няма да го редактирам - каквото ми "тече" - това пиша ...Останете си със здраве, а колкото до тютюнопушенето - това наистина е ужасно зло, с което обаче, изпадналия в него трябва сам да се справи (ако иска) :-)))
цитирай
17. thomas - @nobelman
12.05.2007 19:06
1. Това за отглеждането на кока и тютюн го писах аз, а не monologa ;-) Надявам се това да значи, че си съгласен и с мен :-) Харесва ми, че го разви и към наемните убийци, за които не се бях сетил.
2. Щом българските цигари са по-качествени, защо тогава в заведенията в Германия, в които се пуши, мирише почти приятно на цигари, а в нашите - откровено на ла*на?! ;-) Може би у нас и вносното, което ни продават, е боклук?!
цитирай
18. nobelman - към thomas
14.05.2007 14:23
да, прав си, извинявам се за това, че преписах твоят коментар на монолога...съгласен съм с теб, а доколкото миризмат ав нашите заведения....тя е не от цигарите, а от ненавременното и некачествено почистване :-))) В Германия, в Дания, дори и във Великобритания (смея да твърдя от личен опит), че т.нар. кампании против тютюнопушенето НЯМА. Пушат като смоци, пушат дори и на бензиностанции (което дори при нас е по-рядко). Лично съм се убедил, че това, което умните глави наричат пропаганда(днес -реклама, промоция или нещо от сорта), е в пълна сила и няма (както винаги е било) нищ ообщо с истината. Слушаме в новините по БТВ или по Нова, че еди си как били ограничени в Германия пушачите, еди си какъв % били намаляли пушачите и т.н., обаче с очите си през същото това време виждам, че от пет публични места, които посещавам (за 1 ден, примерно) в три от тях се пуши, ама се пуши, като в кафенетата на Карнобатската гара... :-))) Европейците също обичат да пушат, и не обичат да им се забранява :-)))
цитирай
19. monologa - забраните
14.05.2007 14:32
Никой не обича забраните и със забрани нищо не се постига. Това е личен избор - както да се пуши, така и да не се пуши. Просто трябва да се има предвид, че едно зло може д се предотврати или насърчи все пак.

А и не знам не е ли на място поговорката "Не е виновен този, който яде баницата, а този, който му я дава."

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6448066
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031