Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2007 10:12 - Колективната и личната отговорност
Автор: monologa Категория: Политика   
Прочетен: 1699 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 05.10.2007 10:27


Сетих се да напиша нещо за колективната и личната отговорност.

Не знам, доколко това е актуална тема. Не защото не се говори за това, а защото именно само се говори за него.

От деца ни учеха да носим отговорност. Бях споменала за пионерските поръчения за лятото, за възпитанието, че винаги някой те наблюдава и знае, какво правиш. Не че сега с Big Brother не се втълпява същото и още повече с напредването на новите технологии, които ограбват все повече личното пространство, но няма нищо...Не за това ми е думата. 

С времето забелязах, че колкото повече се казва "Ние ще го направим.", "Те ще се погрижат.", "Вие потърсете начин.", толкова повече се размиваше понятието за този или тези, които трябваще да се заемат със задачата. И накрая никой не търсеше отговорност, понеже нямаше отговорник. 

Порастнах и се научих, че за да бъде свършено нещо, трябва да има три важни стълба - задача, срок и отговорник! Липсва ли един, пропада всичко. Опитът го доказва. 

Колективната отговорност е много коварно нещо - всеки прехвърля на другия, а ако един се е заел и е свършил нещо, не получава лично признанието. Нека не бъркаме колективната отговорност с модерното понятие "работа в екип", тъй като са доста различни и като същност, и като цел. Най-малкото защото и в екипа всеки има лична задача, срок и е сам отговорник. 

Харесвам този метод с личната отговорност. По-обвързващо е, но знаеш, за какво се бориш и какво ще получиш. Да, няма го момента с "Ама то не аз, то той трябваше това или онова...", но поне за мен след свършена задача в срок, ми е едно такова леко и приятно. Няма някой друг да ми грабне положителните емоции. :-)

Мога и обичам да работя в екип, но не обичам колективната отговорност. 

Един мой възрастен познат веднъж ми каза: "Когато сочиш към някого, за да му кажеш, че той е трябвало да свърши нещо, виж, че само един пръст сочи към него, но четири сочат към теб." 

Поставете си задача, дайте си срок и станете отговорник. Ако не сте се научили да го правите, започнете сега например.



Тагове:   отговорност,


Гласувай:
0



1. viovioi - интересна тема...
05.10.2007 10:32
Аз мисля че личната отговорност, амбициите за израстване са необходимо условие за успешна кариера.Ако и средата е благоприятна се получава едно ударно издигане.Някой на това би казал кариеризъм, но аз не виждам нищо лошо. Работата в екип и колективната отговорност както казваш наистина е изпитание. И понякога води до застой, защото трима ако дърпат напред, а петима назад се сещаш какъв е резултата. На теб успех:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6448172
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031