Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2007 09:11 - Субективна пречка
Автор: monologa Категория: Забавление   
Прочетен: 970 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 14.08.2007 10:19


Някой може да се учуди, защо и тази сутрин пиша по подобна тема и дали не съм замислила да правя серийно издание на постинги за тоалетната и в частност обществената тоалетна! Но не можех. Не можех да не споделя и някои други факти, отнасящи се до този въпрос.

Подбуди ме един връхлетял ме спомен от предаване по PRO7 преди няколко години. Водещата се занимаваше с темата за отслабването (която не е въпрос на моя постинг сега, но пък затова трябва да похваля sulla, чийто принос в коментирането на въпроса е неуспорим :-)). Та една от гостенките беше американка - една от онези, с които поддържаме самочувствието си на стройна и спортна нация. Но това, което тя сподели, ме потресе и ето ме пак на клавиатурата, нищейки пак обществените тоалетни. Жената не беше пила вода или каквито и да било течности в самолета по време на целия дълъг полет от Щатите до Германия по простата причина, че не е можела да мине през вратата на тоалетната! Може би на първо четене това предизвиква усмивка - на снизхождение или самодоволство. Но замисляйки се, това е дискриминация. (Тя не беше платила по - малко за билета си!!!)

В България не съм чувала за такъв драстичен пример. Но пък не мога да не отбележа абсурда на стандарта за размерите на врати в помещенията. Аз не съм архитект, нито проектант, нито нещо такова... Но знам, че по БДС вратите за тоалетните в България са по - тесни от останалите врати за помещения. Не мога да обясня причината, но това е факт! Още по - интересно е, че понеже ние по нищо не съответстваме на стандартите, има ресторанти и заведения (в момента се сещам поне за 2 - 3 такива), които считат помещението "тоалетна" за излишно отнемане на пространство от ценната квадратура на заведението и я правят толкова малка и тясна, че човек не може да се обърне спокойно вътре. 

Няма да бъда черногледа и ще спомена и просторните сервизни помещения на някои заведения. Това обаче далеч не са всички и това именно е причината да закача в блог - пространството подредените си мисли.

Защото ако тоалетната - това сакрално местенце за човека, не е достъпно за всеки, тогава кое друго?!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6448246
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031