Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2007 12:02 - Днес е петък, но утре не е събота
Автор: monologa Категория: Забавление   
Прочетен: 5072 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 20.04.2007 13:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За съжаление заглавието е мое, но репликата не е моя идея. Но понеже си е попадение, реших и постинга да нарека така...

Мисля си, колко всички обичаме да се почива на принципа "удължен уикенд" и колко е хубаво да се върнеш в понеделник, все едно си бил в отпуск. То така или иначе има места, където повече от 5 дни или максимум 10 дни отпуск не се дават. (Все още има с какво да се бори законодателството ни... с чернонаемащите... понеже черноработниците не определят правилата, нали?)

Много е приятно, когато се случи така през годината, че някой празник може да бъде съчетан с уикенда и да почине човек като "бял човек". Тук изключвам разбира се положението, при което и на празници се работи. Съчувствам на магазините, заведенията и подобни... Но пък и те тогава имат най - висок оборот...По - скоро съчувствието е насочено към работещите в тази свера на услугите.

Тази година има доста такива възможности...да се удължи двудневната по принцип почивка - на три, а в някои и на четиридневна такава. 

Ще се почива общо 4 дни по 24.май, 4 дни и по 6.септември, за Коледа и Нова година пак (виж повече на http://btv.bg/news/newsprint.php?story=56508) ... Почивни дни да искаш... Да, знам знам... Допълнителните почивни дни, дадени от държавата, трябва да бъдат отработени... Това винаги е предизвиквало противоречиви реакции. Някои фирми работят, а други пък не отработват. Всеки си има право!

Аз мисля, че за да се чувствам по - добре, трябва и съм се научила да взимам максимално положителното от една ситуациа, дори да няма много положително в нея... Та така и в тези...

Е сега разбирате ли, защо днес е петък, ама утре НЕ Е събота! 

Но пък идват поредните 4 дни почивни... Планувайте ги...Очаквайте ги...


Тагове:   събота,   петък,


Гласувай:
0



1. viovioi - отработването е българското откритие на XXI век,трябва да го патентоваме
20.04.2007 13:19
Но аз одобрявам, защото когато отработваме ние въобще неработим.Изобщо това да ни правят ваканцийки по 3-4 дни има нещо много мило задушевно,някак цялата държава се чувстваме като едно семейство.Хайде сега деца хапвайте ,почивайте ,играйте,лудувайте
цитирай
2. tin4e - за мен утре си е типична събота
20.04.2007 13:59
т.е. няма да обработвам :))
цитирай
3. nait - Е, аз пък съм както се казва "...
20.04.2007 14:42
Е, аз пък съм както се казва "със смесени чувства". Имам толкова много работа, че почти се радвам, че утре е работен ден. Не че и иначе нямаше да работя в къщи, но все пак си е по-добре да си я свърша в офиса :) И да почивате бързо в неделя :)))
цитирай
4. exilia - аз ще протестирам утре и няма д ходя ...
20.04.2007 14:49
аз ще протестирам утре и няма д ходя на училище, но съм убедена, че не е същото, когато ти се налага да ходиш на работа, но аз лично предпочитам да няма почивки, кско ще се отработват.
цитирай
5. анонимен - Почивка, а?
20.04.2007 14:51
Утре няма да работя, но пък пък ще работя през всичките 4 почивни дни, тъй че хич не ревете за отработването...
цитирай
6. анонимен - Аз съм от "бялонаемащите"...
20.04.2007 15:27
За добро или лошо, аз съм от "бялонаемащите":)...и никак не ми допадна идеята да се разсейват законотворците ни с някакви борби с нашего брата, пък били и те с "чернонаемащи"...:)) Последно, само за протокола - ние "наемащите" също се нуждаем от почивка и се нервим не по-малко от останалите на тези "ялови" дни за отработване.
цитирай
7. angar - Различно е
20.04.2007 16:31
Различно е: едно е за държавните служители - които работят не работят, надниците им си вървят; а съвсем друго за частния бизнес и надничарите, които за да получат нещо, непременно трябва не да го "отработят", а да го изработят! На тях от 4-5 поредни почивни дни косите им настръхват!
цитирай
8. анонимен - доколото знам българия е единст...
20.04.2007 16:36
доколото знам българия е единственото място в света кадето се 'отработват' празниците.... каква глупост... като че ли с работене един ден повече или по малко продуктивноста на икономиката ни ще се вдигне/падне.....

това си е измислца на някой болен мозък... който гледа да 'изкара точки' по някакво направление....

а си имах такива планове за събота... при това 'обществено полезни'.. щях да ходя да садя дръвчета на витоша...ама не........ще се бачка....


цитирай
9. ni6tojnavujka - Е, да
21.04.2007 09:51
ама някои хора им се налага да ходят неска на даскало :/ И то с пълна програма, даже часовете не са намалени. Нито ще научим повече, нито по-малко. Само ни провалят уикенда така. Ако не събота и неделя, кога да си починеш? Пълна глупост е това с отучването и отработването...
цитирай
10. monologa - напълно верно
21.04.2007 10:15
Абсолютно верно е, че само в България го има това "животно" отработването. То си е цял феномен. Но нали ние сме по изобретенята, та ето и това сме го измислили.
В нормалните страни хората си взимам за целта отпуска без да имат проблемми - ама защо и как така...

А за учениците е пълна глупост да се отучва, а още по - малко пък да взимат нов материал или да правят контролна в събота... Никой не е концентриран...

Такава ни системата... все още...
цитирай
11. thomas - Вече мърморих по въпроса, но само ме плюха в отговор ;-)
21.04.2007 11:17
http://thomas.blog.bg/viewpost.php?id=47125

И аз съм от "бялонаемащите" и директно ви казвам, че нито един "отработван" ден не е пълноценен работен ден и лично аз предпочитам да го подарявам като почивен, освен когато е крайно наложително заради много натрупала се работа.

След като хората един път вече са свикнали да работят само 5 дни в седмицата, лишиш ли ги от единия от двата почивни дни, следващата седмица те гледат като сенки.

Та в общи линии, официалното сливане на почивни дни с последващо отработване (което впрочем не е само български, но все пак е рядък феномен - имам доста информация за световните практики за подреждането на празниците в календара), е повече от вредно за хората.

По-скоро трябваше да е съвсем друго: правителството да не пипа нищо по календарния ред на празниците, а само да поощри (поне с думи, пък защо не и с някакви допълнителни облекчения) работодателите да дадат по някой допълнителен почивен ден на служителите си. Или защо не да го вземат от годишната им отпуска. Не мисля, че би било толкова страшно, ако хората останат с 4 дни по-малко отпуска, ако в замяна през годината ще имат още 4 групи от празнични дни от ПОНЕ 4 дни всеки!
цитирай
12. monologa - Идейна трактовка
21.04.2007 11:35
Благодаря ти, thomas, за коментара! Харесва ми последователността на разбирането ти и тълкуването в полза на работата. Подкрепям те. Да се работи в типичен "неработен" ден е като да не си се наспал от седяне към първи петли.

Насърчавам инициативи от подобен вид!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: monologa
Категория: Регионални
Прочетен: 6447932
Постинги: 102
Коментари: 1656
Гласове: 4468
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031